Jalostusurostiedosto (pdf-muodossa) kuvagalleria

Suomen Bokseriyhdistys ry:n jalostustoimikunta ylläpitää jalostusurostiedostoa.

Tiedostoon pääsevät urokset, jotka täyttävät vähintään allaolevat vaatimukset. Lista on otettu SKL:n KoiraNet -tietokannasta ja tarvittaessa lisätty tietoja yhdistyksen ylläpitämistä tiedostoista.

Lonkkakuvaustulos, joka täyttää PEVISA-vaatimukset (A-C)
- lisäksi HD-indeksin tulee olla vähintään 95
- lisäksi listalla on uroksen saksalainen lonkkaindeksi, mikäli koiralla sellainen on olemassa. Indeksi on käännetty paremmin vertailukelpoiseksi suomalaisten indeksien kanssa kaavalla: 100+(100-X) jossa X on uroksen saksalainen indeksi. Saksalainen indeksi on merkitty lonkkaindeksi sarakkeeseen merkinnällä s.

Sydän (PEVISA)
- kuuntelutulos: ei sivuääniä tai doppler-tulos: ei osoita sydänsairautta, avoin, HZ0 (terve) tai HZ1 (epäily). Sydänkuuntelu ei saa olla kahta vuotta vanhempi paitsi jos uroksella on uusi doppler-tutkimus. Silloin doppler korvaa sydänkuuntelun tarpeen ja on voimassa koiran loppuiän. Listalla on muutamia uroksia, joiden sydänkuuntelu on juuri mennyt, tai on menossa umpeen ja aika on merkitty punaisella. Päivitetyt sydäntutkimustiedot tulee toimittaa jalostustoimikunnalle, jotta uros voidaan pitää listalla. Uros poistetaan listalta jos kuuntelu on mennyt vanhaksi.

Selkäkuvaus (PEVISA) mahdollisen spondyloosin toteamiseksi
- tuloksen tulee olla SP0-SP3 (puhdas, lievä, selkeä ja keskivaikea)

Vähintään näyttelytulos H tai ZTP testin hyväksytty ulkomuoto-osio

Hyväksytty luonnetta mittaavat tulos (ZTP/BH/PK/TOKO/LT/MH)

Uroksella ei saa olla yli 49 jälkeläistä Suomessa.

Ulkomaisista tuloksista (terveys, luonne, ulkomuoto) tulee toimittaa jalostustoimikunnalle kopiot todistuksista sekä kopio uroksen sukutaulusta. Koiran tulee kuitenkin täyttää kaikki yllä olevat vaatimukset listalle pääsemiseksi.

Jalostusuroksen omistaja; Jos uroksesi pitäisi olla listalla, mutta ei jostain syystä ole, tai mikäli et halua, että uroksesi on listalla, ota yhteyttä jalostustoimikuntaan jalostus(at)bokseriyhdistys.fi. Jos haluat yhteystietosi näkyviin koiran yhteyteen, ilmoita seuraavat tiedot: koiran nimi, rekisterinumero, sinun yhteystietosi ja paikkakunta missä koira asuu. Laita vielä erikseen maininta, että tietosi saa julkaista. Pentue- ja pentumääriä pyritään päivittämään listalle noin kuuden kuukauden välein. Voit myös ilmoittaa uroksesi listalle tästä linkistä. Jos uroksesi on listalla ja haluat siitä kuvia näkyviin, laita koiran nimi ja kuvat suoraan webmasterille (webmaster @ bokseriyhdistys.fi).