Kestävyyskoe eli AD koe

Kestävyyskokeen tarkoitus on antaa näyttöä siitä, että koira kykenee suoriutumaan määrätyn tasoisesta fyysisestä rasituksesta vailla suurempia väsymysoireita. Koiran rakenteen kohdalla tämä vaadittu rasitus voi muodostua vain juoksusuorituksista, joista tiedämme, että ne asettavat suurempia vaatimuksia koiran sisäelimille, varsinkin sydämelle ja keuhkoille sekä varsinaisille liikuntaelimille. Juoksusuoritukset tuovat myös koiran muita ominaisuuksia esiin, kuten temperamentin ja kovuuden.

Jos koira suoriutuu kokeesta vaivatta, on se todiste koiran terveydestä sekä siitä, että koiralla on toivomiamme ominaisuuksia.

Yhdistyksen hyväksymät AD-kokeen tuomarit: Lea Kallio, Kristiina Kallio, Jani Heinilä, Satu Alanko ja Vesa Laaksonen. Vain yhdistyksen hyväksymien tuomareiden tuomaroima ja yhdistyksen säännöillä suoritettu AD-koe on hyväksyttävä, mikäli koira aiotaan esittää Körungissa. Myös saksalaisen körmeisterin vastaanottama AD-koe on hyväksyttävä.

Alaosastojen toivotaan lähettävän järjestämistään AD-kokeista tuloslistat osoitteeseen jalostus @ bokseriyhdistys.fi, jolloin tiedot voidaan lisätä heti alla olevaan listaan.

AD-kokeen suorittaneita koirakoita

Nykyinen lista AD-kokeen suorittaneista koirakoista on koottu koirien omistajien itse lähettämistään tiedoista. Mikäli huomaat listalla virheitä tai puutteita, ota ystävällisesti yhteyttä sihteeriin s-postitse sihteeri @ bokseriyhdistys.fi.

AD kokeen säännöt

Suomen Bokseriyhdistys järjestää yhteistyössä Lahden alaosaston kanssa

AD-kokeen

25.8.2017 alkaen klo. 18.00 Lahdessa.

Tuomarina toimii Beate Jodl

Kokeeseen voivat osallistua kaikki 14kk täyttäneet täysin terveet ja hyvässä kunnossa olevat bokserit. Enintään 20 bokseria mahtuu mukaan ja vähintään 3 tulee ilmoittautua, jotta testi toteutetaan.

Ilmoittautumiset viimeistään 20.8.2012 joko

jalostus@bokseriyhdistys.fi tai

Laura Mäiseli

Ylitalontie 5

21340 TORTINMÄKI

Lähetä kopio koiran rekisterikirjasta, sekä koiralla jo mahdollisesti olevat koulutustunnukset,

ja koiran omistajan nimi ja osoite. Testissä tulee olla alkuperäiset todistukset mukana. Etusijalla Körungiin aikovat koirakot, joten ilmoitathan ilmoittautumisen yhteydessä onko koirasi osallistumassa körungiin.

Osallistumismaksu on 30€/koirakko. AD-koe on vain yhdistyksen jäsenien boksereille. Ilmoittautumiset maksetaan yhdistyksen tilille FI80 1270 3000 2070 63 / AD-koe ja koiran nimi.

Lisätietoja testistä tulee SBY:n kotisivuille http://www.bokseriyhdistys.fi