PEVISA-EHDOT TÄYTTÄVÄ UROSLISTA päivitetty 17.9.

Suomen Bokseriyhdistys ry:n jalostustoimikunta ylläpitää PEVISA-ehdot täyttävien urosten tietoja.

Tiedostoon pääsevät urokset, jotka täyttävät vähintään allaolevat vaatimukset. Lista on otettu SKL:n KoiraNet -tietokannasta ja tarvittaessa lisätty tietoja yhdistyksen ylläpitämistä tiedostoista.

Lonkkakuvaustulos, joka täyttää PEVISA-vaatimukset (A-C)

Sydän (PEVISA)
- kuuntelutulos: ei sivuääniä tai doppler-tulos: ei osoita sydänsairautta, avoin, HZ0 (terve) tai HZ1 (epäily). Sydänkuuntelu ei saa olla kahta vuotta vanhempi, paitsi jos uroksella on uusi doppler-tutkimus. Silloin doppler korvaa sydänkuuntelun tarpeen ja on voimassa koiran loppuiän. Listalla on muutamia uroksia, joiden sydänkuuntelu on juuri mennyt, tai on menossa umpeen ja aika on merkitty punaisella. Päivitetyt sydäntutkimustiedot tulee toimittaa jalostustoimikunnalle, jotta uros voidaan pitää listalla. Uros poistetaan listalta jos kuuntelu on mennyt vanhaksi.

Selkäkuvaus (PEVISA) mahdollisen spondyloosin toteamiseksi
- tuloksen tulee olla SP0-SP3 (puhdas, lievä, selkeä ja keskivaikea)

Ulkomaisista tuloksista (terveys, luonne, ulkomuoto) tulee toimittaa jalostustoimikunnalle kopiot todistuksista sekä kopio uroksen sukutaulusta. Koiran tulee kuitenkin täyttää kaikki yllä olevat vaatimukset listalle pääsemiseksi.

Uroksen omistaja, jos haluat listalle omat yhteystietosi, ota yhteyttä jalostustoimikuntaan jalostus(at)bokseriyhdistys.fi.