Atibox kisat ja joukkueet

Atibox IFH MM-kisat kisattiin tänä vuonna Hollannissa 1.-3.11.2019.

Suomen Bokseriyhdistystä edusti joukkue:

Laura Mäiseli & FH1, ZTP, AD Bits Bite Billion Dollar Babe 91p IFH2 sijoitus 3.
Harri Latikka & FH1, IGP2 Leonardo del Conte di Vitalba 82p IFH2 sijoitus 8.
Laura Latikka & FH2 (FH RM 2018), ZTP, IGP3 Sky Bridge Rebel Yell 5p
Joukkueenjohtajana toimi Laura Latikka.

ATIBOX IGP MM 2019

Atibox IGP MM kilpailut pidettiin 13.-14.4.2019 Ronco all'Adigessa Italiassa. http://en.atiboxwm2019.it/

SBY lähetti kilpailuun joukkueen: Laura Mäiseli ja IPO3, HK1, ZTP, AD Pantzain kyl se kotona osas. Joukkueenjohtajana toimii Laura Latikka ja maalimiehenä Janne Laitinen.

Koirakko sijoittui 11. pistein A71, B92, C80, yhteensä 243p ja koulutustunnus IGP3.

ATIBOX IPO MM 2018

Atibox IPO MM-kilpailut pidetään 7.-8.4.2018 Harossa (La Rioja), Espanjassa. Kilpailujen viralliset kotisivut löytyvät osoitteesta: http://www.atiboxipo2018.com/

SBY:n lähettää kilpailuun joukkueen, johon tulee ilmoittautua 31.1.2018 mennessä. Ilmoittautumiset joukkueeseen tulee tehdä koe- ja koulutustoimikunnan vetäjälle, Riikka Salo, p. 040 825 1439 tai sähköpostilla riikkahsalo (a) gmail.com

ATIBOX FH MM 2017

Atiboxin FH MM -kilpailut järjestetään 10.-12.11.2017, Merklin-Otesice, Tsekeissä. Lisätietoja tapahtumasta kilpailujen kotisivuilta: http://www.atibox-wmfh.boxerklub.cz/
Vuoden 2017 FH MM-kilpailuihin ei osallistunut SBY:n edustusta.

ATIBOX IPO MM 2017

Atibox IPO MM -kilpailut järjestetään 28.-30.4.2017 Unkarissa (Dombóvár).
Listätietoja tapahtumasta kilpailujen kotisivuilta: http://atiboxwm2017.hu

tai tapahtuman Facebook-sivuilta: https://www.facebook.com/events/893734037425575/

SBY:n joukkueessa kilpailuihin osallistui Hanna Nikkola ja Vivi's Duracell Erza Scarlet. Koirakko teki kilpailussa tuloksen IPO3 pistein 242 ja sijoittui sijalle 14. Joukkueenjohtajana toimi Kimmo Kaartinen.

ATIBOX FH-JOUKKUEET 2016

Atibox FH WM 2016 kilpailut käytiin 12.-13.11.2016 Espanjassa (Zaragoza). Tarkemmat tiedot kilpailuista löytyvät kisajärjestäjän tapahtumasivuilta http://www.atiboxfh2016.com/.

Suomen Bokseriyhdistys ry. Atibox FH-joukkueeseen vuonna 2016 kuului Sirpa Annala & bn GiveMeFive Betty Boop.

Suomalaisten tulokset:

Sirpa Annala ja GiveMeFive Betty Boop, 91 p. FH2 ja sijoitus 3.

Atibox IPO WM 2016 oli 29.04.-1.5.2016 Slovakiassa (Vrbove). Tarkempia tietoja tapahtuman facebook sivuilla https://www.facebook.com/events/495643417277256/564209430420654/ Viralliset nettisivutkin tapahtumalle varmaan aukeavat joskus.

Joukkueen koirakot: Hanna Nikkola & Vivi´s Duracell Erza Scarlet sekä Harri Latikka & Sky Bridge Rebel Yell.

Suomalaisten tulokset ja sijoitukset:

8. bn Vivi's Duracel Erza Scarlet, ohj. Hanna Nikkola, 79p/89p/89p, yht. 259 p., IPO3
    bu SkyBridge Rebell Yell, ohj. Harri Latikka, 89p/87p/hyl

Atibox organisaatio muutti 2019 pidetyssä kokouksessa osallistumisoikeuksia sekä IGP että IFH joukkueisiin, uudet ohjeistukset ohessa.

Atibox IGP: Osallistumisoikeus kisoihin vain koirilla jotka ovat suorittaneet vähintään yhden hyväksytyn koesuorituksen pistein 210, kilpailuluokassa johon osallistuu. Tulos tulee olla tehty edellisen ja tulevan Atibox WM-kisan välissä. (Käytännössä kuitenkin ennen joukkueeseen ilmoittautumisen viimeistä päivämäärää). Eli WM-luokkaan (IGP3) ilmoitetuilla koirilla pitää olla kyseisen kauden aikana IGP3 tulos, IGP2-luokkaan ilmoitetuilla IGP2 tulos ja IGP1-luokkaan ilmoitetuilla IGP1 tulos vähintään yllä mainituin pistein.

Atibox IFH: Osallistumisoikeus WM-luokkaan (IFH2) vain koirilla jotka ovat suorittaneet vähintään yhden hyväksytyn koesuorituksen FH1/IFH1-luokassa ja ovat vähintään 19kk ikäisiä. Tulos tulee olla tehty edellisen ja tulevan Atibox WM-kisan välissä. (Käytännössä kuitenkin ennen joukkueeseen ilmoittautumisen viimeistä päivämäärää). Kilpailuluokkiin IFH1 ja IFH-V, koirien tulee olla suorittanut BH-kokeen hyväksytysti. IFH1 luokan alaikäraja on 18kk ja IFH-V luokan 15kk.

Uudet säännöt löytyvät kokonaisuudessaan täältä.

Karsintasäännöt Atibox-joukkueiden edustukseen

Ensisijaisesti koirien tulee täyttää edellä esitetyt Atiboxin vaatimukset, jos joukkueeseen on hakemassa useampi kriteerit täyttävä koira, ratkaistaan joukkueeseen pääsy seuraavien karsintasääntöjen mukaan. SBY tukee rahallisesti ainoastaan WM-luokassa kilpailevia koirakoita.

Suojelu:

IGP3/WM – luokka

Mikäli halukkaita osallistujia ei ole kisaorganisaation asettamaa rajoitusta enemmän, riittää edellisen vuoden Atibox IPG-WM-kisojen jälkeen, ja ennen tämän vuoden ilmoittautumisajankohtaa tehty IGP3 koulutustunnus.

Mikäli halukkaita on kisaorganisaation asettamaa maarajoitusta enemmän, valitaan joukkueeseen ensisijaisesti koirat, jotka ovat tehneet koulutustunnuksen SPKL:n MM-karsinnoissa, SM-kisoissa tai kansainvälisessä kokeessa kuluvan tai kahden MM-IGP kautta edeltävän kauden aikana.

Sen jälkeen valitaan joukkueeseen koirat niiden tekemien kolmen parhaan IPO3/IPG3- tuloksen perusteella. Tällöin paikoista kilpailevien koirien kolmen parhaan tuloksen yhteispisteet ratkaisevat paremmuusjärjestyksen. Mukaan huomioidaan vain kuluvan tai kahden IGP-MM kilpailua edeltävän kauden tulokset. Mikäli pisteet menevät tasan, ratkaisevat c-osuudesta saatujen pisteiden yhteispistemäärä. Mikäli pisteet menevät edelleen tasan, ratkaisee paras yksittäinen tulos, sen jälkeen paras yksittäinen C-osuus.

Mikäli koira on sijoittunut WM-luokassa kuuden parhaan joukkoon edellisenä vuonna sillä on automaattinen osallistumisoikeus seuraavana vuonna. Edellyttäen että koira täyttää Atiboxin osallistumisvaatimukset.

IGP1- ja IGP2- luokka

Mikäli halukkaita osallistujia ei ole kisaorganisaation asettamaa rajoitusta enemmän,  riittää edellisen vuoden Atibox IGP-WM-kisojen jälkeen, ja ennen tämän vuoden ilmoittautumisajankohtaa tehty IGP2 tai IGP1 koulutustunnus kyseiseen luokkaan osallistumiseen.

Mikäli halukkaita on kisaorganisaation asettamaa rajoitusta enemmän, valitaan joukkueen koirat kyseisiin luokkiin niiden tekemien IPO-/IPG- koulutustunnusten perusteella. Järjestys määritellään yhden tuloksen perusteella, tällöin huomioidaan vain kuluvan tai kahden IGP-MM- kilpailua edeltävän kauden tulokset. Ylemmässä luokassa tehty tulos menee kuitenkin aina alemmassa luokassa tehdyn edelle. Mikäli joukkuepaikasta kilpailevilla koirilla on samat pisteet, ratkaisee parempi C-osuus.

Erikoisjälki (IFH):

IFH2/WM-luokka

Ensisijaisesti noudatetaan Atibox-organisaation vaatimusrajaa.

Mikäli halukkaita osallistujia ei ole kisaorganisaation asettamaa rajoitusta enemmän, riittää edellisen vuoden Atibox IFH-WM-kisojen jälkeen, ja ennen tämän vuoden ilmoittautumisajankohtaa tehty FH2/IFH2 koulutustunnus.

Mikäli joukkueeseen on halukkaita kisaorganisaation asettamaa rajoitusta enemmän, tuloksen pistemäärä ratkaisee joukkueeseen valinnan.

Mikäli koira on sijoittunut WM-luokassa 6 parhaan joukkoon edellisenä vuonna, sillä on automaattinen osallistumisoikeus seuraavana vuonna. Edellyttäen että koira täyttää Atiboxin osallistumisvaatimukset.

IFH1 ja IFH-V luokat

Ensisijaisesti noudatetaan Atibox-organisaation vaatimusrajaa.

Mikäli otsikossa oleviin luokkiin on halukkaita kisaorganisaation asettamaa joukkuerajoitusta enemmän, ovat etusijalla IFH1 luokkaan ilmoittautuneet koirakot, joilla on FH1/IFH1-tulos. Mikäli IFH1 tai IFH-V luokkiin ilmoittaudutaan käyttäytymiskokeen perusteella, ratkaistaan joukkue arvalla.