Kesäleiri 11.-15.7.2016

Kesäleiri järjestetään 11.-.15.7.2016 Kokemäellä, Pitkäjärven vapaa-ajankeskuksessa. Majoittuminen leirille alkaa sunnuntaina 10.7. PK-mestisten jälkeen.

ILMOITTAUTUMINEN KESÄLEIRILLE PÄÄTTYY SUNNUNTAINA 26.6.2016!

Leirimaksut maksetaan yhdistyksen tilille: FI80 1270 3000 2070 63 viitteellä 4006.

Leirin lajiryhmät ja kouluttajat:

• Suojelu/maalimiesoppilaskoulutus: Tuukka Nikola (kilpailevat), SBY:n maalimiesoppilaat (muut)
  • Metsäjälki: Eija Heinonen
  • Peltojälki: Satu Ehrlund
  • Peltojälki: Tarja Torvinen
  • Haku: Marja Uusitalo
  • Penturyhmä/koulutusohjaajakoulutus

Leirillä on lajitreenien lisäksi myös muuta ohjelmaa ja koulutusta. Päivän treenit tapahtuvat pääasiallisesti aamusta iltapäivään lajiryhmissä, osa päivistä pitää sisällään iltapäivästä myös pk-tottelevaisuuskoulutusta muutamissa eri ryhmissä, lajiesittelyitä sekä muuta mahdollista (perinteistäkin) oheisohjelmaa.

Leirin hinta

5 vrk (sis. majoitus, ruokailut, koulutus, saunat):

• Maalimiesoppilasryhmä: 220e (ei jäsenet 240e)
  • Muut ryhmät: 260e (ei jäsenet 280e)
Vuorokausihinnat (sis. majoitus, ruokailut, koulutus, saunat):
  • Maalimiesoppilasryhmä: 50e (ei jäsenet 55e)
  • Muut ryhmät: 65e (ei jäsenet 70e)

Päivähinta (sis. lounas ja koulutus):

• Kaikki ryhmät: 40e (ei jäsenet 50e)

Saman ohjaajan toinen koira 10e/vrk.Muista hinnoista ja järjestelyistä kyselyt sähköpostitse tai puhelimitse. Paikalla on mahdollisuus majoittua myös esim. asuntovaunulla.

Leirille ilmoittautuminen

Leirille ilmoittautuminen alkaa maanantaina 9.5.2016 klo 18. Ilmoittautumiset ja lisätiedot sähköpostitse (riikkahsalo@gmail.com) tai puhelimitse (p. 040 825 1439).

Huom! Lajiryhmiin otetaan ensisijaisesti koirakot (eli yksi koira per ohjaaja). Näin pyritään tarjoamaan mahdollisimman monelle koirakolle koulutuspaikka.

Paikan varmistutua tulee hetimiten suorittaa 60e varausmaksu (joka vähennetään leirin loppusummasta). Kun varausmaksu on maksettu, tulee maksusta toimittaa kuitti Riikalle sähköpostitse, jonka jälkeen leiripaikka vahvistuu.

Leirimaksua ei palauteta jos osallistuja peruu leirin, vain todistettavasti osoitetun koiran/ohjaajan sairastumisen johdosta varausmaksu voidaan palauttaa.

Tervetuloa leirille!

Kouluttajaesittelyt:

Eija Heinonen:
Olen Eija Heinonen Kokkolasta. Koiraharrastukseni alkoi v. 1987 hankittuani pitkäkarvaisen spu Smedegård's Cassara "Sami". Koira, minkä kanssa tutustuin metsäjälkeen, hakuun, yleiskokeeseen sekä tokoon. Nivelrikon takia tiemme erosivat koiran ollessa 5-vuotias. Tässä vaiheessa minulla oli jo bpkmu Multi Ch Tuulilaukan Armoton "Emppu", jonka kanssa saavutin näyttelyissä lähes kaiken mahdollisen ja kilpaileminen sen kanssa opetti minulle suunnattomasti. Jäin lopullisesti koukkuun koirankouluttamiseen ja kilpailemiseen.

Vuosien varrella olen kouluttanut ja kilpaillut lukuisilla eri rotuisilla koirilla, lähes kaikissa mahdollisissa lajeissa, tuloksellisesti. Tällä hetkellä minulla on spu JK3, TK2, RTK2 Musti 7v., kyynärpäävamman takia eläkkellä. Reilu puoli vuotta sitten ruokakuntaan tuli myös (nyt 1v. 9kk) RTK1, BH Kutinan Xuurvili "Ossi". Ossin kanssa treenaan kisatavoitteena erikoisjälki, metsäjälki, rally-toko ja toko.

Satu Ehrlund:
Olen toiminut koira-alan yrittäjänä vuodesta 2011. Työssäni koulutan eri vaiheissa/tilanteissa olevia koiria sekä ohjaajia Suomessa omalla toiminimelläni Koirankoulutuspalvelu Jadu.

Itselleni rakkain laji on suojelu, jonka saloihin olen päässyt mukaan vuodesta 2008 lähtien sekä kisannut SM-tasolla vuodesta 20102 saakka. Suojeluharrastajana olen aktiivinen, motivoitunut, intohimoinen ja kilpailuhenkinen sekä itsekriittinen, mutta ennen kaikkea kiitollinen!

Kotoani löytyy tällä hetkellä viisi saksanpaimenkoiraa sekä cockerspanieli ja kaikkien kanssa harrastetaan tavoitteellisesti.

Kasvatan pienimuotoisesti saksanpaimenkoiria kennelnimellä Credofera's.

Tämä tulee olemaan kolmas kesäni bokserileirillä jälkikouluttajana ja tulen tänä vuonna samalla innolla kouluttamaan kuin edellisinä, ehkä jopa suuremmallakin...

Marja Uusitalo
Kiitos kutsusta tulla kouluttamaan hakua leirillenne. Odotan sitä innolla – on kiva päästä tutustumaan useampiin haku-boksereihin… minulla on ollut ilo tutustua muutamiin rotunsa edustajiin hakumetsässä, joten vähän olen jo esimakua niistä saanut.

Minä olen nelikymppinen koiraharrastaja Järvenpäästä. Käytännössä koiraharrastukseni ei ole vielä kestänyt kovinkaan kauan, mutta teoriaa koirista ja koirien koulutuksesta on tullut luettua 11-vuotiaasta pikkutytöstä asti. Ensimmäinen koira, paimensukuinen lapinkoira-narttu Wiima (Iki-Wanhan Pilvarin Pisara) muutti meille kuitenkin vasta keväällä 2007 ja seuraavaksi kotiimme ilmestyi elokuussa 2008 tuolloin jo 6-vuotias lyhytkarvainen hollanninpaimenkoira-narttu Ruska (Kweetnie V.D. Vastenow, kuoli 04/2014). Viimeisin laumamme jäsen, lyhytkarvainen hollanninpaimenkoira-narttu Pihka (Kare-Saran Ai’ka Pommi), asettautui taloksi tammikuussa 2014. Tällä hetkellä Wiima nautiskelee jo rauhallisista eläkepäivistä ja aktiivinen harrastus keskittyy Pihkan kanssa puuhasteluun.

Hakuharrastuksen aloitin Mervi Kähösen ja Reija Niemisen vetämässä hakuryhmässä Tuusulan Kennelkerho ry:n alaisuudessa helmikuussa 2008, ja siitä lähtien haku on ollut päälajini kaikkien koirien kanssa. Wiiman virallinen koeura loppui ennen kuin se ehti alkaakaan, sillä reilun vuoden ikäisenä Wiima paljastui paukkualttiiksi ja kun kyseessä on vielä hyvin pehmeä koira, ei pois siedättäminen minulta onnistunut. BH:n saimme kuitenkin suoritettua syksyllä 2011 ja hakumetsässä käymme edelleen silloin tällöin, sillä Wiima rakastaa ihmisten etsimistä ja toimii metsässä kuin ihmisen mieli (omasta mielestäni).

Ruskan kanssa pääsin hankkimaan virallista kisakokemustakin ja yhteisen uramme aikana saimme mm. käyttövalion titteliin vaaditut tulokset täyteen (rotunsa kolmas käyttövalio) ja SM-koeurakin tuli korkattua Kemissä vuonna 2009 (sij. 13, rotunsa ensimmäinen edustaja SM-tasolla…ilmeisesti). Ruskan kanssa ajoimme myös jälkiä sekä opettelimme etsintäkokeen osa-alueita, näissä lajeissa kuitenkaan kokeisiin osallistumatta. Saavutimme Ruskan kanssa myös kaksi rotumestaruutta (haku 2009 ja 2010), mutta harmiksemme kolmannen tittelin yrittäminen kariutui Ruskan selkäongelmiin. Tokossa pääsimme avoimeen luokkaan asti, mutta sen pidemmälle ei yhteinen aikamme enää riittänyt. Pihka on toistaiseksi suorittanut BH:n (heinäkuu 2015) ja kisakokemusta olemme hakeneet muutamasta toko-kokeesta (TK1), hakukokeeseen on tarkoitus osallistua tämän koekauden aikana.

Omien koirien koulutuksen lisäksi olen jo useamman vuoden ajan vetänyt tottis-koulutuksia Tuusulan Kennelkerho ry:ssä ja omaa hakuryhmää olen pyörittänyt vuodesta 2010 lähtien. Olen käynyt useissa erilaisissa seminaareissa ja koulutuksissa sekä hakenut tietotaitoa Suomen huippu-hakukouluttajilta. Olen suorittanut pk-liiton koulutusohjaaja-kortin (2010) sekä pk-toimitsijakortin (2009) ja toiminut useissa pk-kokeissa koetoimitsijana. Vuonna 2012 aloitin pk-hakutuomarikoulutuksen ja ylituomarioikeudet (PAKK, PAHA) minulle myönnettiin kesäkuussa 2015. Haluan kehittyä koko ajan paremmaksi kouluttajaksi ja koiranohjaajaksi sekä tuomariksi ja tavoitteena on myös päästä Pihkan kanssa haussa ihan SM-kisatasolle asti.

Näkemisiin leirillä!

Tarja Torvinen:
Olen Tarja Torvinen Hollolasta ja kasvatan boksereita kennelnimellä SkyBridge. Lapsuuden kodissani oli bokseri ja ensimmäinen oma bokseri minulle tuli vuonna 1993.

Olen kouluttanut 2 bokseria erikoisjäljelle ja niistä molemilla on ykköstulos FH2-luokassa sekä tulokset Atibox FH WM -kilpailuissa.

Tällä hetkellä minulla on kotonani kolme bokseria, kaksi omaa kasvattiani "Tirri" SkyBridge J-Lo ja "Kiusa" SkyBridge Valse La Petit sekä "Riemu" Luxus Von Mitke.