SBY:n kesäleiri

Kouluttajien esittelyjä:

ARI KOSKELA, METSÄJÄLKI

Olen Ari Koskela, Askolassa asustava koiraharrastaja. 26v. on vierähtänyt
eri lajien parissa, joista 20v. on mennyt metsäjäljen parissa. Tavoitteena on aina
kouluttaa aktiivisesti ja itsevarmasti jäljestävä koira hyvällä keppimotivaatiolla.
Ryhmäläisiltä toivon halua kokeilla rohkeasti uusia asioita ja avointa mieltä.
Leirillä nähdään.

-Ari

MINNA TERO, PELTOJÄLKI

Olen Minna Tero Vantaalta. Tällä hetkellä kotona on kolme saksanpaimenkoiraa, joista yksi on sairaseläkkeellä ja kahden kanssa harrastan.

Ensimmäinen koirani joka oli saksanpaimenkoira tuli vuonna 1990 jolloin harrastelin pelastuskoira puolella.
1992 minulle tuli bokseri jonka kanssa myös harrastelin pelastuskoira puolella.
IGP harrastukseni aloitin vuonna 2004 ja FH:n saloihin tutustuin vuonna 2015. Vuonna 2018 innostuin aiheesta enemmän kun käsissä oli koira joka on hyvä jäljellä.
IGP3 tuloksen olen tehnyt kolmella koiralla ja FH2 tuloksen myöskin kolmella koiralla. Yhdellä koiralla olen osallistunut SPL FH rotumestiksiin kolmesti, vuonna 2019 voitettiin mestaruus. Kahdesti olen osallistunut SPKL FH SM:n.
Tänä vuonna olemme toinen varakoirakko IFH MM:n Puolaan.

Nähdään Virroilla, toivottavasti säät ovat meille suotuisat :)

-Minna

TARJA TORVINEN, PELTOJÄLKI

Olen Tarja Torvinen Hollolasta. Ensimmäinen oma bokseri tuli taloon 1993. Dunjan kanssa en kerennyt kovin paljon harrstella kun se menehtyi jo 10 kk iässä. Toisen bokserini Idan kanssa aloitin metsäjäljellä. Kokeessakin käytiin JK1 koulutustunnuksen verran. Kun Lee tuli suomeen 1999 siirryttiin metsästä pelolle ja sillä tiellä ollaan. Muutamissa kokeissa on käyty. Leen ja Tirrin kanssa edustettu SBYtä ATIBOX FH WM kilpailuissa kotiin tuomisina molemille FH 2 koulutustunnus. Tällä hetkellä kotona omat kasvattini Kiusa SB Valse La Petit FH2, IGP1, ZTP, BH ja Uhma SB Dirty Diana ZTP BH. Toiveissa päästä kokeeseen tänä vuonna kummankin kanssa. Kirsille (Kuivila) KIITOS Kiusan koulutuksesta ja tuloksista.

-Tarja

SUSA RANTAMÄKI, HAKU

Olen Susa Rantamäki Oulusta. Ensimmäinen bokserini tuli. 2002 ja hakua olen harrastanut siitä lähtien enemmän tai vähemmän 4 bokserini kanssa. Omien koirieni lisäksi olen kisannut haussa treenikaverin bordercollien kanssa. Haussa tavoitteenani on hyvin motivoitunut koira, joka kuitenkin työskentelee hyvässä yhteistyössä ohjaajan kanssa. Haku on hauskaa, toivottavasti nähdään leirillä.

-Susa

MARI SONNINEN, STARTTIRYHMÄ

Olen Mari Sonninen Leppävirralta. Ensimmäinen bokseri muutti meille vuonna 1994 ja sen jälkeen kotona on asunut lähes koko ajan joku bokseri. Nykyiseen laumaan kuuluu kaksi bokseria ja kaksi saksanpaimenkoiraa. Ensimmäisen bokserin kanssa harrastimme vähän tokoa ja agilityä, nykyisin PK- lajit ja niistä erityisesti pelto- ja metsäjälki sekä suojelu ovat vieneet mukanaan. Kaikessa koulutuksessa tavoitteena on iloisesti ja aktiivisesti ohjaajan kanssa työskentelevä koira. Starttiryhmässä tutustutaan eri lajeihin, joita koiran kanssa voi harrastaa. Harrastamisen pitää olla kivaa sekä koiralle että ohjaajalle. Leirillä nähdään!

-Mari

HARRI SONNINEN, ZTP-RYHMÄ

Olen Harri Sonninen Leppävirralta. Boksereita taloudessamme on asunut vuodesta 1994 alkaen. Koirillamme olen harrastanut agilityä, metsä- ja peltojälkeä sekä suojelua. Olen aloittanut maalimiestyöskentelyn harjoittelemisen syksyllä 2010. Minut on pätevöity SPL-maalimieheksi vuonna 2019. Maalimiehenä olen kouluttanut muutamia koiria ZTP-testiin sekä suojelukokeisiin. Tänä vuonna minua on pyydetty ZTP-testiin maalimieheksi toista kertaa. Toivotan kaikille leirille tuleville koirakoille antoisaa leiriä!

-Harri
Suomen bokseriyhdistys järjestää joka kesä jäsenilleen kesäleirin. Kesäleireillä pyritään tarjoamaan jäsenilleen mahdollisuuksia päästä tutustumaan eri lajeihin, treenaamaan hyvien kouluttajien kanssa, tutustumaan muihin jäseniin ja tietenkin viihtymään yhdessä tämän hienon rodun ympärillä!

Leireillä pyritän järjestämään aina treeniryhmät kullekin lajille, mutta ryhmien toteutuminen riippuu aina lopulta siitä ilmoittautuuko lajiryhmiin riittävästi koirakkoja.

Leiriä on järjestetty nyt viime vuosina Kokemäellä, Pitkäjärven leirikeskuksessa. Kokemäellä on loistavat maastot eri lajien harrastamiseen sekä erittäin toimiva ympäristö leiriytymiseen. Leiripaikka voi muuttua joinain vuosina, yhdistyksen hakiessa aina parasta mahdollista paikkaa leirin pitämiseen. Toistaiseksi Kokemäki on ollut laadukas, joten siellä jatketaan ainakin toistaiseksi.

Kaikki bokseri-ihmiset ovat enemmän kuin tervetulleita leirille! Toivoisimmekin että vanhojen leirikävijöiden lisäksi myös mahdollisimman moni uusi tämän rodun löytänyt ihminen lähtisi rohkeasti mukaan leirille, tutustumaan muihin ja hakemaan kokemuksia ja löytämään mahdollisesti sen oman lajin jota lähteä treenaamaan tämän moneen lajiin taipuvan rotunsa kanssa!

Kesäleirin järjestämisessä päävastuussa on aina koe- ja koulutusvastaava toimikuntineen. Mikäli leiristä herää kysyttävää niin ole rohkeasti yhteydessä koe- ja koulutusvastaavaan koulutus@bokseriyhdistys.fi .

SBY:n maalimiesoppilasleiri

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vuoden 2021 osalta seuraamme Suomen Palveluskoiraliiton ja Kennelliiton määräyksiä maalimiesoppilastoiminnan osalta. Tämän hetken suunnitelmien mukaan maalimiesoppilaat jatkavat kouluttautumistaan SBY:n kesäleirillä 2021.

SBY pyrkii järjestämäään maalimiesoppilailleen 1-2 leiriä vuodessa, kesäleirin lisäksi. Leireille pyritään saamaan eri tasoisia treenattavia koirakoita niin että oppilaat pääsevät kehittymään eteenpäin koulutuksessaan.