Kokeet ja kilpailut:

Suomen bokseriyhdistys järjestää vuosittain rotumestaruuskilpailut PK lajeissa sekä erikoisjäljellä (IFH). Rotumestaruuskilpailut järjestetään aina vuoro vuosin kunkin alaosaston toimesta, koe- ja koulutustoimikunnan tukemana.

SBY on järjestänyt rotumestaruuskilpailuja myös TOKO:ssa. Tämä ei ole ollut joka vuotinen mestaruuskilpailu, vaan se on järjestetty mahdollisuuksien ja lupaavien osallistujamäärien mukaan. Jatkossakin nämä TOKO mestaruuskilpailut ovat mahdollisia, mikäli lajin harrastajista löytyy tarpeeksi osalitujia jotta kisat kannattaa järjestää.

Rotumestaruuskilpailuiden lisäksi SBY järjestää leikkimielisen rotuottelun, ABCD-ottelun, yhdessä airedalenterrierien, dobermannien ja collieiden kanssa. ABCD-ottelussa kisailevat keskenään nuo kolme rotua mölliluokissa sekä kisaavien luokissa. ABCD-ottelun järjestää kunkin rodun rotuyhdistys vuorollaan.

SBY pyrkii kasaamaan vuosittain joukkueen myös Who Bites the Best rotuotteluun jossa kisataan rotumestaruudesta suojelussa (IGP). Kilpailu on avoin kaikille palveluskoiraroduille. Kilpailuun osallistutaan joukkueena.

Yllä mainittujen kilpailujen lisäksi SBY lähettää vuosittain edustusjoukkueen Atibox-kilpailuihin. Atibox-kilpailut järjestetään suojelussa (IGP) ja erikoisjäljellä (IFH).

PK-rotumestaruuskilpailut

PK-Rotumestikset 2012

SBY:n rotumestaruuskisat pyritään järjestämään vuosittain. Vetovastuu kisojen järjestämisellä on aina kullakin alaosastolla vuorollaan.

Rotumestiksissa on mahdollista kisata seuraavissa lajeissa:
  • jälki
  • haku
  • etsintä
  • viesti
  • suojelu.

Vuoden 2022 PK-rotumestaruuskilpailut

Vuonna 2022 PK mestikset tullaan järjestämään kolmen alaosaston toimesta, Turku, Itä-Suomi ja Keski-Suomi. Kokeet on jaettu omiksi kokeiksi ja järjestetään kaikki eri aikoina.

Suojelu

Metsäjälki

IFH-rotumestaruuskilpailut

FH-mestikset 2015

Erikoisjäljen (IFH) rotumestaruuskilpailut pyritään järjestetämään vuosittain. Vetovastuu kisojen järjestämisellä on kullakin alaosastolla vuorollaan.

Vuoden 2022 IFH-rotumestaruuskilpailut

Järjestämisvuorossa Uudenmaan alaosasto

Kuvateksti

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

TOKO-mestaruuskilpailut

TOKO-mestaruuskokeita ei tällä hetkellä järjestetä vuosittain. Niiden järjestämistä tullaan miettimään toistaiseksi aina vuosi kerrallaan. Järjestämseen vaikuttaa lajin harrastajamäärät bokserien keskuudessa, eli potentiaalisten osallistujien määrä kilpailuun.
Lisäksi tarvitaan porukka joka ottaa kisat järjestääkseen, nyt kun sitä ei ole määritelty joka vuotiseksi kilpailuksi josta kukin alaosasto ottaisi päävastuun aina vuorollaan.
Lajin harrastajamääriä pyritään selvittämään mm. kyselyyillä nettisivujen ja facebookin kautta. Mikäli koet että TOKO-mestikset olisi hyvä juttu, ja olisit mahdollisesti valmis osallistumaan kisoihin tai järjetäjien joukkoon, ota yhteyttä SBY:n koe- ja koulutusvastaavaan, niin saadaan järjestettyä boksereillekin TOKO-mestikset useammin!

ABCD-ottelu

Vuoden 2022 ABCD-ottelu järjestetään 19.6.2022 Keski-Suomessa.

Järjestysvuorossa on bokserit. Koe- ja koulutustoimikuntaa järjestelyissä auttaa Keski-Suomen alaosasto.

Tuomarina kokeessa toimii Pekka Väisänen.

Lisätietoja tapahtumasta löytyy SBY:n Facebook sivuilta "ABCD-ottelu 2022" tapahtuman alta, tai yhdistyksen koe- ja koulutusvastaavalta.

Vuoden 2022 ABCD ottelu peruttiin vähäisen osallistujamäärän takia.
ABCD-ottelu on vuosittain järjestettävä leikkimileinen rotuottelu airedalenterrierien, dobermannien, collieiden ja boksereiden kesken. Ottelussa kisataan kahdessa luokassa, mölleissä ja kisailevissa. Otteluun kerätään joukkue aina kaikista halukkaista bokseriharrastajista jotka täyttävät osallistumiskriteerit. Kriteerit löytyy aina ottelumainoksesta. ABCD-ottelu on loistava mahdollisuus kisauran aloitteleville hakea kisatuntumaa itselle ja koiralle ennen isompia kisoja. Ja jo kisanneille tämä on mukava yksi kisakokemus lisää, samalla pääsee antamaan tukensa ja vinkkinsä kisauraa aloitteleville joukkuetovereille!

Linkki ABCD ottelun sääntöihin tässä.

Who Bites the Best

Kuvateksti

Who Bites the Best tai tutummin WBtB on ainutlaatuinen rotuottelu suojelussa, joka on avoin kaikille palveluskoiraroduille. Rotuyhdistykset keräävät joukkueensa kilpailuun.

Vuonna 2022 yhdistys on päättänyt tukea jäseniään maksamalla osallitumismaksun kokeeseen, luokasta riippumatta.

Lisätietoja yhdistyksen koe- ja koulutusvastaavalta.

Boksereita ei ilmoittautunut tarpeeksi, jotta oltaisiin saatu joukkuetta kasaan.

Wubox kilpailut

SBY vaihtoi Atiboxista Wuboxiin vuodesta 2022 alkaen,

Suomi pyrkii lähettämään vuosittain edustusjoukkueen Wubox kilpailuihin joissa kisataan suojelussa (IGP) ja erikoisjäljessä (IFH).

IFH kisat järjestetään 4.-6.11.2022 Italiassa. Ilmoittautuminen osoitteeseen koulutus @ bokseriyhdistys.fi 24.9.2022 mennessä.

Linkki Wuboxin IFH sivuille: https://www.wuboxer.com/wubox-ifh-championship

Atibox kilpailut

SBY kuului vuoden 2021 loppuun Atiboxiin jonka jälkeen se vaihtoi Wuboxin alle.

Suomi pyrki lähettämään vuosittain Suomen edustusjoukkueen Atibox kilpailuihin joissa kisattiin suojelussa (IGP) ja erikoisjäljellä (IFH).

Atibox kisoja järjestetään edelleen, ja sinne on mahdollista ilmoittautua. Nyt kun SBY ei kuulu enää tähän organisaatioon niin tästä syystä kilpailijat ilmoittautuvat kisoihin itse, edustaen kisoissa Suomea.

Linkki Atiboxin sivuille: http://www.atibox-online.net