Pentueeni pentuvälitykseen

tikrutposeeraa.jpgYhdistyksen pentulistalle otetaan kaikki pentueet jotka täyttävät seuraavat vaatimukset:

• kasvattaja (kasvattajat) on Suomen Bokseriyhdistyksen jäsen ja että kasvattaja on maksanut jäsenmaksunsa kuluvalta vuodelta (tilikaudelta).
  • vanhemmat täyttävät SKL:n PEVISA-vaatimukset astutushetkellä
    • Suomeen pentuna tulleella vanhemmalla tulee olla suomalaiset PEVISA:n vaatimat terveystutkimukset
  • koko pentue ensirekisteröidään Suomeen (valkoiset pennut EJ rekisteriin)
  • kasvattaja on allekirjoittanut Kennelliiton kasvattajasitoumuksen (toimitettava jalostustoimikunnalle ensimmäistä pentuetta ilmoitettaessa pentuvälitykseen)

Lue myös jalostustoimikunnan suositukset jalostusyhdistelmille!

Pentuvälitysilmoituksen tekee kasvattaja joka rekisteröi pennut

Pentuvälitysilmoituksen voi lähettää yhdistyksen kotisivuilta löytyvällä nettilomakkeella. Yhdistyksen kotisivuille pentuvälityksen tiedot päivittyvät yhdistyksen kotisivujen päivitysaikataulun mukaisesti.

Ulkomaisten vanhempien kohdalla on pentuvälittäjälle toimitettava koiran sukutaulu sekä kopiot terveys-, näyttely- ja luonnetuloksista, jos tietoja ei ole löydettävissä Kennelliiton KoiraNet jalostustietokannasta. Huom! SBY ei arkistoi toimitettuja materiaaleja vaan edellämainitut tiedot on toimitettava aina pentuvälitysilmoituksen yhteydessä.

Astutusilmoitus säilyy syntyviä listalla 4 päivää ilmoitetun syntymäajan jälkeen. Jatkoaika edellyttää yhteydenottoa pentuvälittäjään (osoite: hanne.leinonen @ hotmail.com).

Syntyneet pentueet näkyvät syntyneitä listalla 2 kk syntymäpäivästä. Jatkoaika edellyttää yhteyden ottoa pentuvälittäjään (hanne.leinonen @ hotmail.com). Jatkoaikaa syntyneitä listalle saa 2 viikkoa kerrallaan.

Yhdistyksen kotisivuilla pentueet näkyvät syntymäaikajärjestyksessä. Astutus- ja syntymäilmoitus tehdään kerran nettilomakkeella, muutokset voi ilmoittaa pentuvälittäjälle sähköpostilla (hanne.leinonen @ hotmail.com).

Suomen Bokseriyhdistyksen hallitus pidättää itsellään oikeuden poistaa ilmoitetun pentueen väärinkäytösten ilmetessä.

pienipentu.jpg

HUOM!

Vain pentueilmoituksella ilmoitetut pentueet päivitetään pentuvälityksen sivuille.

Kaikki muutokset pentuvälittäjälle, webmaster ei ole pentuvälittäjä! Tästä linkistä pääset sähköiseen pentuvälitysilmoituslomakkeeseen.

Myytävänä -tietoja voi muuttaa sähköpostilla ja se olisi toivottavaakin, jotta ei välitetä pentuja, joita oikeasti ei ole vapaana.

HUOM! Ulkomaisten vanhempien kohdalla on kyseisistä tuloksista (näyttely, PK, terveys jne.) toimitettava kopio jalostustoimikunnalle, jos vanhemman tiedot eivät löydy SKLn KoiraNetistä.

Pentujen syntymän jälkeen tai nartun jäädessä tyhjäksi on jäsenkasvattajan täytettävä pentueseurantalomake 4kk kuluessa pentujen syntymästä pysyäkseen jäsenkasvattajalistalla.

Uutta kotia etsivät aikuiset koirat

Uutta kotia etsivät aikuiset koirat ilmoitetaan sähköpostitse pentuvälittäjälle (hanne.leinonen @ hotmail.com). Ilmoituksesta täytyy löytyä koiran nimi, rekisterinumero, omistajan yhteystiedot sekä syy miksi koirasta luovutaan. Ilmoitus on pentuvälityksen sivuilla 3 kk. Jatkoaika edellyttää yhteydenottoa pentuvälittäjään. Koiran löytäessä uuden kodin on ilmoituksen poistamiseksi myös otettava yhteyttä pentuvälittäjään. Uutta kotia etsivät -palvelu on tarkoitettu SBY:n jäsenille.