Rotuneuvonta

Olisiko bokseri sinulle sopiva rotu? Yhdistyksen Rotuneuvonta antaa lisätietoja rodusta, rodun luonteesta, soveltuvuudesta eri käyttötarkoituksiin, sopivista harrastuslajeista ja rodun terveydestä. Ota yhteyttä: rotuneuvonta@bokseriyhdistys.fi

Bokseri on palveluskoira, aktiivinen, energinen ja tarvitsee paljon toimintaa. Rotu kuuluu molossiryhmään ja näin sen luonteenpiirteet ovat erilaiset kuin joidenkin muiden palveluskoirarotujen.

Kuvassa boksereiden rotumestari haussa vuodelta 2016

Bokserin rotumääritelmän mukaan hyväksytyt värivaihtoehdot ovat: keltainen, keltainen valkoisin merkein, tiikeri ja tiikeri valkoisin merkein. Valkoinen on hylkäävä väri. Tämä ei kuitenkaan estä sitä, etteikö valkoisen bokserin kanssa voisi harrastaa. Jalostustoimikunnan suositus on, että valkoiset rekisteröidään EJ-rekisteriin (ei-jalostukseen).
Bokseri on monipuolinen harrastuskoira. Sen kanssa voit harrastaa niin rallytokoa, erikoisjälkeä ja suojelua, sekä näyttelyjä. Kysy lisää Rotuneuvonnasta, mitä kaikkea bokserin kanssa voi harrastaa.

Rotumestaruuskisojen tottelevaisuus

Bokseriedustusta boksereiden ATIBOX FH MM-kisoissa (erikoisjälki)

Boksereiden rotumestaruuskisoista, suojelukoe

Boksereiden erikoisnäyttely 2020