Hallituksen päätöksiä

• IFH Rotumestaruuskisojen karsintarajat.

Sunnuntaina 27.9. kisataan 2-luokassa mestaruuksista. Kymmenen koepaikkaa täytetään seuraavasti:

Mikäli koepaikkoja jää, otetaan IFH1 koulutustunnuksen suorittaneita koiria pisteiden perusteella paremmuusjärjestyksessä. Pisteet tulee olla saavutettuna kuluvalla ja/tai edellisellä kaudella. Tasapiste tilanteessa katsotaan toiseksi paras tulos.

• Turun alaosaston kyselyn perusteella päätettiin, että tapahtuman järjestävän alaosaston jäsenet voivat olla etusijalla. Osallistumismaksu tapahtumaan on kaikilla yhdistyksen jäsenillä sama. Jäsentietojahan ei jäsensihteeri saa lain mukaan luovuttaa, joten asian voi esim. ratkaista lähettämällä osallistujalistan jäsensihteerille, joka on yhteydessä ilmoittautuneisiin.

• Bokserilehtiä, jotka ovat tuoreempia kuin 5 vuoden takaiset, ei myydä irtonumeroina. Sitä vanhempia lehti saa ostaa kerhokaupasta hintaan 2e/lehti + postituskulut.

• Ulkomuototuomarit ry järjestää vuosittain tuomarikunnalle jatkokoulutusta ja seuraava tilaisuus on 6. - 7.2.2021 Tampereella. Koulutuksessa perehdytään ajankohtaisiin teemoihin ja rotuihin. Paikalla on aina rotujen kouluttajatuomareita ja elävää koiramateriaalia. Tilaisuus toimii myös arvosteluoikeuksiaan laajentavien tuomareiden erikoiskoulutuksena. Tuomariyhdistyksen hallitus on valinnut yhdeksi koulutettavaksi roduksi bokserin. Käytännössä kouluttajina toimivat rotujärjestön ulkomuototuomarikoulutuksesta vastaavat Tuula Seppälä ja Kirsi Tevalin

• Klubsieger ja ZTP 2021 tuomari Ralf Brinkmann 28-29.8.2021

• Hallitus on päättänyt karsintarajoista koskien vuoden 2019 FH-mestaruuskokeiden koepaikkoja. 5.10.2019 Hämeenkyrössä pidettävä mestaruuskoe on tällä kertaa yksipäiväinen, ja tästä syystä koepaikkoja jouduttiin rajoittamaan kymmeneen. Koepaikat jaetaan kyseiseen kokeeseen seuraavasti:
  • Automaattinen koepaikka edellisen vuoden mestaruuskoiralla.
  • FH2/IFH2 koulutustunnuksen suorittaneet koirat etusijalla, heille koepaikat jaetaan pisteiden perusteella paremmuusjärjestyksessä. Pisteet tulee olla saavutettuna kuluvalla ja/tai edellisellä kaudella. Tasapiste tilanteessa katsotaan toiseksi paras tulos.
  • Mikäli koepaikkoja jää, otetaan FH1/IFH1 koulutustunnuksen suorittaneita koiria pisteiden perusteella paremmuusjärjestyksessä. Pisteet tulee olla saavutettuna kuluvalla ja/tai edellisellä kaudella. Tasapiste tilanteessa katsotaan toiseksi paras tulos.
  • Mikäli näiden jälkeen jää vielä koepaikkoja, järjestetään kokeeseen FH1/IFH1 luokka. Tähän koepaikat arvotaan ilmoittautuneiden kesken. (Päätös 8.8.2019)