Hallituksen päätöksiä

HALLITUKSEN KOKOUS 07/2021

Muut asiat

• Päätettiin, koska on kahden organisaation (Atibox ja Wubox) IGP- ja IFH-kisoja, että kisaaja voi valita kumman organisaation kisoihin osallistuu ja silti saa yhdistyksen tuen ja           osallistumismaksu maksetaan. Nyt joukkueelle maksetaan joukkueenjohtajan ja maalimiehen tuki, niin jatkossa on vain toinen, jos molempien organisaatioiden kisoihin lähtee joukkue, tällöin
    yhdistykselle ei tule ylimääräisiä kuluja. Kuitenkaan samalle kisaajalle ei makseta tukea kuin yhteen, jos molempien organisaatioiden saman lajin kisaan aikoo osallistua.

HALLITUKSEN KOKOUS 06/2021

Näyttelytoiminta

• Päätettiin poistaa Kari Järvinen kasvattajatuomarilistalta.

• Päätettiin Erikoisnäyttelyn 2023 paikaksi Alavus, ajankohdaksi su 11.6.23 ja tuomareiksi Elena Denisova, Valko-Venäjä ja Hans Åhnström, Ruotsi.

HALLITUKSEN KOKOUS 05/2021

Sähköpostipäätökset

• Päätettiin, että näyttelyn kiertopalkinnot jaetaan vuodelta 2021 ja kiertopalkintojen kunto arvioidaan, jonka perusteella päätös tehdään siitä, että onko tarvetta tarkastella uusia palkintoja tai muutoksia palkintojen jakoon.

Talousasiat

• Päätettiin, että SBY maksaa SM-kisoissa SBY:tä edustavien koirakoiden osallistumismaksut, jos hallitukselle toimitetaan asianmukainen anomus.

Jalostustoiminta

• Päätettiin siirtää Kennelliiton ja muiden kommenttien jälkeen seuraava kohta hallituksen PEVISA-ehdotuksesta sille kuuluvaan paikkaan eli pysyväispoikkeuslupa osioon, missä se on tänäkin päivänä.

"Ulkomaisilta uroksilta ei vaadita sydänlausuntoa (2 pentuetta), eikä spondyloosilausuntoa. Uroksen kuuden pentueen pentuekiintiön täytyttyä, sillä tulee seuraavien pentueiden kohdalla olla voimassa oleva SKL:n vaatimukset täyttävä spondyloosilausunto. Mikäli koiralla löytyy rodun kotimaassa Saksassa tai Norjassa annettu spondyloosilausunto huomioidaan se SKL:n vaatimukset täyttävänä lausuntona. Ulkomainen sydämen ultraäänitutkimuslausunto, josta ilmenee, ettei koiralla ole sydänsairauksia kelpaa.” Kyseessä on pysyväispoikkeuslupa ei PEVISA-ehto ja näin siirretään ko. kohta sinne mihin se kuuluukin. Kyseisen kohdan sisältö täsmennetään myöhemmin.

Näyttelytoiminta

• Päätettiin, että Erikoisnäyttelyn varatuomareina toimivat Kari Järvinen ja Tuula Seppälä.

Muut asiat

• SBY:n uudet säännöt on hyväksytty PRH:ssa ja päivitetään kotisivuille.
  •  Päätettiin muuttaa rodun perusarvo 1300 eurosta 1500 euroon.

HALLITUKSEN KOKOUS 4/2021

Jäsenasiat

• Päätettiin, että siirrymme jäsenmaksujen osalta samaan käytäntöön kuin Saksanpaimenkoiraliitto:
    Tammi-heinäkuussa liittyvä uusi jäsen maksaa täyden jäsenmaksun.
    Elo-, syys- tai lokakuussa liittyvä maksaa puolet jäsenmaksusta.
    Marras- tai joulukuussa liittyvä maksaa täyden jäsenmaksun, joka kattaa myös tulevan kalenterivuoden.

Koe- ja koulutustoiminta

• PK-mestikset 2021 pidetään 9.10. Haunisissa. Osallistumismaksu 40 €.

Muut asiat

• Päätettiin, että IGP-joukkue voi käyttää joukkueen keräämiä rahoja myös Wubox IGP-kisoihin, jos Atibox IGP-kisoihin ei lähetetä joukkuetta.

• IFH Rotumestaruuskisojen karsintarajat.

Sunnuntaina 27.9.20 kisataan 2-luokassa mestaruuksista. Kymmenen                     koepaikkaa täytetään seuraavasti:

IFH2 koulutustunnuksen suorittaneet koirat etusijalla, heille koepaikat                     jaetaan pisteiden perusteella paremmuusjärjestyksessä. Pisteet tulee olla               saavutettuna kuluvalla ja/tai edellisellä kaudella. Tasapiste tilanteessa                     katsotaan toiseksi paras tulos.

Mikäli koepaikkoja jää, otetaan IFH1 koulutustunnuksen suorittaneita koiria             pisteiden perusteella paremmuusjärjestyksessä. Pisteet tulee olla                           saavutettuna kuluvalla ja/tai edellisellä kaudella. Tasapiste tilanteessa                     katsotaan toiseksi paras tulos.

• Turun alaosaston kyselyn perusteella päätettiin, että tapahtuman järjestävän alaosaston jäsenet voivat olla etusijalla. Osallistumismaksu tapahtumaan on kaikilla yhdistyksen jäsenillä sama. Jäsentietojahan ei jäsensihteeri saa lain mukaan luovuttaa, joten asian voi esim. ratkaista lähettämällä osallistujalistan jäsensihteerille, joka on yhteydessä ilmoittautuneisiin.

• Bokserilehtiä, jotka ovat tuoreempia kuin 5 vuoden takaiset, ei myydä irtonumeroina. Sitä vanhempia lehti saa ostaa kerhokaupasta hintaan 2e/lehti + postituskulut.

• Ulkomuototuomarit ry järjestää vuosittain tuomarikunnalle jatkokoulutusta ja seuraava tilaisuus on 6. - 7.2.2021 Tampereella. Koulutuksessa perehdytään ajankohtaisiin teemoihin ja rotuihin. Paikalla on aina rotujen kouluttajatuomareita ja elävää koiramateriaalia. Tilaisuus toimii myös arvosteluoikeuksiaan laajentavien tuomareiden erikoiskoulutuksena. Tuomariyhdistyksen hallitus on valinnut yhdeksi koulutettavaksi roduksi bokserin. Käytännössä kouluttajina toimivat rotujärjestön ulkomuototuomarikoulutuksesta vastaavat Tuula Seppälä ja Kirsi Tevalin

• Klubsieger ja ZTP 2021 tuomari Ralf Brinkmann 28-29.8.2021

• Hallitus on päättänyt karsintarajoista koskien vuoden 2019 FH-mestaruuskokeiden koepaikkoja. 5.10.2019 Hämeenkyrössä pidettävä mestaruuskoe on tällä kertaa yksipäiväinen, ja tästä syystä koepaikkoja jouduttiin rajoittamaan kymmeneen. Koepaikat jaetaan kyseiseen kokeeseen seuraavasti:
  • Automaattinen koepaikka edellisen vuoden mestaruuskoiralla.
  • FH2/IFH2 koulutustunnuksen suorittaneet koirat etusijalla, heille koepaikat jaetaan pisteiden perusteella paremmuusjärjestyksessä. Pisteet tulee olla saavutettuna kuluvalla ja/tai edellisellä kaudella. Tasapiste tilanteessa katsotaan toiseksi paras tulos.
  • Mikäli koepaikkoja jää, otetaan FH1/IFH1 koulutustunnuksen suorittaneita koiria pisteiden perusteella paremmuusjärjestyksessä. Pisteet tulee olla saavutettuna kuluvalla ja/tai edellisellä kaudella. Tasapiste tilanteessa katsotaan toiseksi paras tulos.
  • Mikäli näiden jälkeen jää vielä koepaikkoja, järjestetään kokeeseen FH1/IFH1 luokka. Tähän koepaikat arvotaan ilmoittautuneiden kesken. (Päätös 8.8.2019)